Friday, April 15, 2011

15 april 2011 jemahat

dear diary how i miss talking to you.. recently kan diary.. aku bengang tau pehal la aku bengang kan.. tak baik utk kesihatan aku sendiri.. sebab menambahkan asid dalam perut, tak elok utk penghadaman..hehehe tapi aku tetap bengang la diary pastu aku pikir2 kenapa allah uji aku begini ada kawan nih.. kawan ke kira tu? tataulah masa mula2 berkenalan, aku kagumlah dgn dia.. aku mmg senang kagum dgn dia sebab apa yg dia buat tu, aku mmg teringin lamaaa nak buat. tapi tak merasa.. so, mmg suka berangan je lah.. pastu dia baikk dgn aku.. akupun mmg suka berkawan, mudahhhh sgt percaye oranglah wahai diary ooiii.. tu lah sifat aku yg mmg allah dah kurniakan kot... kalu aku berkawannn, aku ikhlasss je aku nak rapat je dgn kawan2 aku semua tu.. ikut kata sorang kawan ni.. jangan mudah percya, okey.. tapi tulah dia diary oii aku selalu bitau org2 sekeliling aku, kalu bab keje, aku strict.. aku buat sebaik mungkin.. kalu mintak nasihat.. aku bagi, kalu aku brutal ko kena terima.. sebab mmg inilah diri aku yg sebenarnya.. takde sorok-sorok perasaan aku.. sebab aku rasa ko dah rapat and dah boleh terima hakikat.. nasiblahhh.. kalu dah tau hakikat... alhamdulillah.. aku cuma bitau yg mana aku boleh kongsi je.. sebagai kawan masa tu.. dia kan diary, maybe tak buleh terima la kot.. dia buat cam celaka je dgn aku sekarang.. aku heran tak? ada sikit laa, sebab dia dah berubah jadi monster sekarang, totally different... dulu ckap baik2 je, sekarnag kalu bercakap.. nak berlagakkkk tak tentu hala.. tak buleh la ada yg lebih pada dia, dia akan cuba sedaya upaya nak kata dia lebih baik.. dulu dia takdelah kisah sgt bab bersaing2, sebab kononnya dia tak kisah dapat keje tu ke tidak sebab dia dah ada mende dia nak buat kat tempat lain.. aleh2 dia lagiiii hangin sebab .. dah ada org lain yg lebih berkaliber dapat.. and dia rasa rendah diri.. bodohhhh.. entahlah, aku boleh giler mikirkan how dia buleh turned out to be a monster.. bengong giler beb.. cakappun dah tak serupa bikin, brag tu jangan katalah.. dialah yg terbaik semua ... pastu kalu bercerita, asik nak mencari salah orggggggggg je, matilah dia je yg betuinya... aku dah jadi benci dgn dia dan perangai baru dia.. kenapalah berubah begitu teruk sekali.. dah tua2 ni, eh, tua plak, berumur sikit ni, buatlah yg baik2 je, aku mintak supaya Allah betuikan niat dia bekerja atau buat apa2 je, supaya ingat ibadah kepada allah.. keje mencari rezeki ni keje mulia ok, jgn buat mende2 tak elok kat pejabat.. allah marah, masuk api neraka ok?

0 comments: