Monday, April 4, 2011

bukak jangan tak bukak

bila mazlan bitau aku dia dapat peluang bukak booth kat masjid umah dia kat kelana jaya tu.. aku dah berkobar2 inilah caranya aku nak kembangkan bakat meniaga yg aku dah belajar sikit2 sejak mula join DCL. selalu2 aku borak2 je kat kawan2, transfer feeling katanya... kawan2 ramai join sebab nakkan harga diskaun je, ramai yg kata tak pandai meniaga.. takpe aku tak kisah, yg penting bila beli barang, ada lah bahagian yg dorang dapat.. maknanya brang2 ni semua berkesan, dapat membantu dorang dalam memperbaiki kesihatan dorang di samping aku sendiri, dapat menambahkan duit dalam bank.. oii, sapa taknakkk? beli barang, dapat duit lagi later on.. haaa.. korang tentu beli barang abis duit, kan? hhaaa, aku special tauu.. eh, berbalik kisah meniaga kat masjid tu.. dorang buat karnival jom makan .. haaaa.. tulah namanya.. buat pulak dalam kawasan masjid.. takdelah panass.. best, bab ni mmg aku puji... dorang sgt pentingkan org ramai yg datang.. yg datang tu pulak, memang jenis nak makanlah.. maklumlah namanyapun karnival jom makan.. apa lagi, kan? aku bawak segala mak datuk barang2 dcl nak promote hari tu. am kakakku jadi pembantu sambil tolong tunjukkan jalan ke sana.. manalah aku tau area kelana jaya tuu, kan? akmal anak sulungku pun ikut sekali.. dia mmg terbakar semangat sekarang nak jadi kaya.. sebab dia nak idup senang masa depan.. dan dia tau caranya ialah dengan meniaga.. oleh itu, org yg paling senang nak dia ikut nak belajar ialah, umi dia, iaitu akulah.. sebab, dia tau, aku mmg suka jugak nak jadi jutawan, kan.. kalau aku jutawan, tentu dia anak jutawan.. tapiii, dia paham, mmg bukan mudah pada awalnya.. dia jadi paham.. aku sukaaaa... dialah yg banyak bagi aku semangat sekarang nih.. semoga kita menjadi kaya raya dan jutawan jugak akhirnya nanti ye anakkku?.. aminnnnn CD amran jugak tak ku sangka sanggup datang membantu.. sgt seronok dapat belajar dari org2 berpengalaman. aku sendiri mula bercakap2 dengan pelanggan, sambil mengambil point2 yg penting tentang produk utk aku sharekan.. yg berduit, terus membeli, aku apa lagi.. bertambahlah semangat dan sgt yakin, barang yg baik, dapat dijual dengan mudah bila kita sendiri telah menggunakan dan merasa keberkesanannya.. apa lagii.. alhamdulillah, by 4pm je, semua org berkemas2 kami pup pup masuk barang dalam kotak, angkat kotak, challo, terus gerak balik. kami 3 org je la dalam kembaraku yg comel itu trusss gerak balik, bila tiba2 dtg idea nak makan dulu.. ye tak iyer, aku tak makan lagi since tengahari, i mean makan beratlaaa.. cuma amik karipap yg tak sesedap mana and abc masa lunch tu... so, kami singgahlah di tesco jalan ipoh makan dulu. akmal makan sgt berselera, maklumlah anak bujangku itu sedang membesar dan meninggi sekarang ni.. badanpun dah slimm je sejak kebelakangan nih.. tulah serba sedikit kisah pengalaman pertama buat jualan bersama barang2 DCL.. aku akan teruskan berusaha utk menjadikan bisnesku ini lebih besar di masa depan. eh, lupa nak bitau, semalam, dapat lagi seorang daunlain.. tapi katanya takminat berniaga, cuma nak beli barang dgn harga diskaun utk pakai sendiri je.. tak kisahhhhh.. nanti aku akan follow up... alhamdulillah, all went well, semoga allah memberkati perniaagaanku ini dan memberikan ku rezeki yg lebih banyakkk di masa akan datang.. aminnnnn.

0 comments: